پوار بینی نوزاد Chicco
پوار بینی نوزاد Chicco
پوار بینی نوزاد Chicco
پوار بینی نوزاد Chicco
توضیحات

نوزادان در بدو تولد و ماه‌های ابتدایی آن بسیار ضعیف و حساس هستند و یک سرماخوردگی ساده هم می‌تواند آن‌ها را ناآرام و بی‌قرار کند. گرفتگی و احتقان بینی، یکی از شایع‌ترین چالش‌ها در زمان سرماخوردگی و بیماری این گروه سنی است که به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. پیشنهاد امروز گلدتگ پوار بینی (فین گیر) نوزاد Chicco است، این محصول پواربینی وسیله‌ای ساده و کم‌حجم است که در سه مدل مکشی، برقی و دهانی در بازار وجود دارد. مدل مکشی آن که بسیار رایج است، از دو قطعه جداشونده تشکیل می‌شود. یک سری سیلیکونی که داخل بینی و دهان نوزاد قرار می‌گیرد و یک پمپ مکش دستی و ساده که برای ایجاد خلأ و تخلیه مخاط استفاده می‌شود.

فین‌گیر دهانی یا شلنگ‌دار میان مادران محبوبیت بیشتری دارد. این ابزار از سه قسمت تشکیل می‌شود. یک سری سیلیکونی نرم که داخل مجاری تنفسی کودک وارد می‌شود و شبیه پوار مکشی ساده است. سری دوم این وسیله در دهان والدین قرار می‌گیرد و عمل مکش را انجام می‌دهد. سومین قطعه، شلنگ رابط است که نیروی مکش را از سری دهانی به بینی کودک منتقل و از ورود آلودگی‌ها به دهان والدین جلوگیری می‌کند.

فین‌گیر و پواربینی سیلیکونی، یکی ابزارهای مفید و پرکاربرد در ماه‌های ابتدایی تولد تا دو سالگی کودک محسوب می‌شود که نقش پررنگی در تسهیل تنفس و باز شدن مجاری تنفسی کودک در زمان بیماری و احتقان بینی بازی می‌کند. این وسیله بسیار ساده و فاقد جزئیات است و در انواع رایج خود، معمولاً از دو قطعه جداشونده تشکیل می‌شود. سری یا نوک فین‌گیر که داخل بینی کودک قرار می‌گیرد و پمپ مکش که عمل تخلیه مخاط را انجام می‌دهد. اولین ویژگی یک فین‌گیر خوب و استاندار، سری نرم و قابل انعطاف آن است، چراکه این قسمت از وسیله با بافت‌ حساس بینی نوزاد در ارتباط است و می‌تواند موجب آسیب و زخم‌ شدن آن شود. به همین دلیل جنس اکثر سری‌ها از سیلیکون مرغوب و منعطف ساخته می‌شود تا از آسیب جلوگیری کند.

نحوۀ استفاده از فین‌گیر نوزاد

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، استفاده از فین گیر و پوار بینی برای تخلیه مجاری تنفسی نوزادان امری لازم و ضروری است تا جایی که بسیاری از بیمارستان‌ها این وسیله کوچک و قابل‌حمل را درون ساک لوازم کودک قرار داده و پس از تولد به والدین او تحویل می‌دهند. برای استفاده صحیح از این وسیله و تخلیه راحت مخاط بینی، ابتدا لازم است مجاری داخلی را مرطوب و آماده کنید.

برای این منظور می‌توانید از محلول سدیم‌کلرید یا همان آب‌نمک که به صورت قطره و اسپری در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد، استفاده نمایید. برای ریختن محلول درون بینی کودک لازم است او را به گونه‌ای بخوابانید که چانه کودک کمی به سمت بالا خم شود. 2 یا 3 قطره از محلول برای هر سوراخ بینی کافی خواهد بود. سر کودک را برای مدت 10 ثانیه ثابت نگه دارید تا از خروج سریع آب‌نمک جلوگیری شود.

پس از نرم شدن مخاط بینی، نوبت به استفاده از فین‌گیر و تخلیه آن می‌رسد. برای این کار ابتدا قسمت انتهایی و مکش را انجام دهید تا خلأ ایجاد شود. سپس نوک سیلیکونی آن را به آرامی وارد سوراخ بینی کرده و مکش را رها کنید. بدین‌ترتیب مخاط بینی خارج می‌شود. با فشار دادن مجدد مکش روی دستمال، آن را تمیز کنید و به سراغ مجرای بعدی بروید. این عمل را تا تخلیه کامل و باز شدن مجاری تنفسی ادامه دهید. این تکرار نباید به زخم‌ شدن و آسیب بافت داخلی منجر شود. در صورتی که فرزند شما مقاومت کرد، باید عملیات را متوقف کنید و از اصرار بی‌مورد برای انجام آن بپرهیزید.

ارسال نظر!

برای ارسال نظر باید وارد سایت شوید.

ارسال نظر!

برای ارسال نظر باید وارد سایت شوید. برای این کار از گزینه ورود در منو بالا استفاده نمایید.

محصولات پیشنهادی
عضویت در خبرنامه گلدتگ
برای با خبر شدن از جدیدترین و جذاب‌ترین پیشنهادهای گلدتگ ایمیل خود را وارد کنید